دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی امروز برگزار می شود
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، این جلسه با حضور نمایندگان رسانه ها ، متهمان و وكلای آنها به ریاست قاضی سراج و به شكل علنی برگزار می شود.

نخستین جلسه این دادگاه در روز شنبه 29 بهمن ماه در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزارشد.

در این جلسه، كیفرخواست 32 نفر از متهمان این پرونده اختلاس بزرگ قرائت و متهم ردیف اول پرونده به برخی از اتهامات خود پاسخ داد .

قاضی سراج اتهامات متهم ردیف اول این پرونده را كه شامل افساد فی‌الارض، شركت در پولشویی، پرداخت رشوه، استفاده از اسناد جعلی و معاونت در جعل اسناد بود به وی تفهیم كرد.

وی در تشریح این اتهامات گفت: وی متهم به افساد فی‌الارض از طریق تشكیل شبكه سازمان یافته برای ارتكاب جرائمی مانند ارتشاء، اختلاس، كلاهبرداری، جعل و استفاده از اسناد مجعول به حجم 28 تریلیون و 544 میلیارد و 400 میلیون ریال است.

قاضی پرونده دادگاه اختلاس بانكی اخیر درباره اتهامات متهم در زمینه پرداخت رشوه گفت: متهم تاكنون به 30 فقره رشوه اعتراف كرده كه حدود 14 فقره آن مربوط به مدیرعامل فراری بانك ملی و افراد دیگر است كه پرونده در این زمینه مفتوح است.

سراج ادامه داد : پرداخت 24 میلیارد و 500 میلیون ریال به رئیس شعبه گروه ملی بانك صادرات اهواز، پرداخت یك میلیارد و 70 میلیون ریال به این فرد برای پرداخت به كاركنان شعبه مركزی كیش، پرداخت 90 میلیون ریال به متهم ردیف 9 كه یكی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت است، پرداخت 550 میلیون ریال به رئیس شعبه بانك پارسیان شعبه پامنار و بانك تات شعبه بازار مبل، پرداخت 266 هزار دلار و 350 میلیون ریال به یكی از مسئولان وزارت راه، پرداخت چند فقره رشوه به مبالغ 113 هزار یورو و 202 هزار یورو و 800 میلیون ریال به افراد مختلف از جمله یكی از مسئولان وزارت راه و وزارت اقتصاد، پرداخت 168 هزار یورو به مدیر كل راه و ترابری یكی از استان ها از جمله موارد مطروحه در زمینه پرداخت رشوه از سوی متهم است.

در این جلسه 'م . الف .خ ' متهم ردیف اول در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینكه اتهامات را به طور كلی قبول ندارم، گفت: از ملت ایران، خانوده شهدا و رهبر معظم انقلاب پوزش می‌طلبم زیرا قبول دارم كه یكسری عملیات خلاف قانون را انجام داده‌ام.

وی پرداخت رشوه به برخی مسئولان را قبول كرد .

نخستین جلسه این دادگاه كه تا اذان ظهر طول كشید كه با دستور قاضی سراج خاتمه یافت . قاضی سراج گفته بود زمان دومین جلسه برگزاری دادگاه متعاقبا اعلام می شود .

'غلامحسین محسنی اژه ای ' سخنگوی قوه قضاییه و دادستان كل كشور كه با حكم رئیس قوه قضاییه به عنوان ناظر ویژه این پرونده منصوب شده است در آخرین نشست خبری خود با رسانه ها زمان دومین جلسه دادگاه رسیدگی به متهمان پرونده اختلاس اخیر را تا پایان سال جاری اعلام كرده بود .

اجتمام **9070*





:: برچسب‌ها: رنگ , انگلستان , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: